Deel 13

 

(laat u voorlezen!)

 

donnesjdieg zes-entswantsieg november
Bilder: Guus Knebel
De vurrieje dele zunt tse leëze bij feuilletons: 'D'r Tsinterkloas en d'r mondesjien.'

 

D’r Sjwatse Piet wurpt werm jet hoots óp ’t vuur.
‘Inne blok hoots, e lank sjtuk
dat bringt jeluk.’
D’r angere Piet rekt ziech ins oes.
‘Wen d’r zak leëg is, hant vier jee hoots mieë.’
‘Dat is sjlauw jezaat, Piet,’ zeët d’r inne Piet.’
‘Iech wool mar zage, wen d’r zak leëg is. Vuur dizzen oavend hant vier nog hoots jenóg. Vier hant ’t nog werm.’
D’r Tsinterkloas sjtikt ziene vinger óp.
‘Waad ins effe. Vier kanne óch nog jet hoots verware.’
D’r angere Piet  trukt e kaod jezich.
‘Verware? Mar Tsinterkloas, da krient vier ’t doch kaod.’
‘Dat broecht nit. Vier kanne doch noa d’r póppekassjpiller joa.’
Dat vingt d’r inne Piet e jód iedee.
‘Joa, doa kanne vier ós werme. Um tse sjtaoche hat e nog wal jet hoots.’
D’r  Sjwatse Piet kiekt noa d’r kachel.
 ‘D’r kachel brent bauw nit mieë
dat kan iech durch ’t ruutje zieë.’
‘Da weëd ’t tsiet Sjwatse Piet, dat vier noa d’r póppekassjpiller junt,’ zeët d’r Tsinterkloas.
‘En vier tswai da,’ vroagt d’r angere Piet.
‘Uur tswai jut wieër zukke.’
‘Wieër zukke? In d’r duuster?’
‘Went uur nuuks ziet, veult uur mar mit de heng. Uur weest  woa de heng zitse. D’r Sjwatse Piet en iech kanne óngertusje d’r póppekassjpiller helpe mit zieng jesjiechte. Misjien vinge vier i zieng jesjiechte wal d’r mond.’
D’r Sjwatse Piet  sjpringt óp.
‘Iech sjrief jediechte
vuur de nui jesjiechte
vier sjpille mit in de póppekas
Tsintpóp, Pietpóp, wat ing sjpas.’
‘Koom Sjwatse Piet vier junt. Vier zukke d’r mond en uur Sjwatse Piete de beum. Bis sjtrak.’
‘Bis sjtrak,’ zage de Piete tsezame.
D’r Tsinterkloas en d’r Sjwatse Piet junt eroes. In ’t tsimmer is ’t sjtil. De Piete kieke ziech sjwiejend aa. D’r inne Piet zeët ’t ieëtsjte jet.
‘Woa mósse vier zukke?’
‘Vier kanne ’t  an inne vroage.’
‘A wem da? D’r vöasjter is voet.’
‘Al wat bij d’r beusj jehuet is voet.’
‘Da kanne vier ’t óch nit an de eechhöarsjer vroage?’
‘Nae, óch nit an de beusj oame-zeke.’
‘Zoeë kanne vier nog ing tsiet durchjoa.’
‘D’r kachel is oes. Vier vange jeweun aa urjens tse zukke.’
‘Iech nim d’r zak mar ins mit. Misjien vinge vier nog jet hoots.’